SELAMAT TAHUN BARU 2014

Syalom!,Horas ma dihita saluhutna : Selamat Natal 25 Des 2013.
WEB” DATU MANGAMBE MANGAMBIT ” secara khusus mamboan pesan Natal tusude hita pomparan ni Borsak Jungjungan.Yang tertulis di LUK 2 : 1 – 7 : 2:1 Pada waktu itu Kaisar Agustus mengeluarkan suatu perintah, menyuruh mendaftarkan semua orang di seluruh dunia. 2:2 Inilah pendaftaran yang pertama kali diadakan sewaktu Kirenius menjadi wali negeri di Siria. 2:3 Maka pergilah semua orang mendaftarkan diri, masing-masing di kotanya sendiri. 2:4 Demikian juga Yusuf pergi dari kota Nazaret di Galilea ke Yudea, ke kota Daud yang bernama Betlehem, –karena ia berasal dari keluarga dan keturunan Daud– 2:5 supaya didaftarkan bersama-sama dengan Maria, tunangannya, yang sedang mengandung. 2:6 Ketika mereka di situ tibalah waktunya bagi Maria untuk bersalin, 2:7 dan ia melahirkan seorang anak laki-laki, anaknya yang sulung, lalu dibungkusnya dengan lampin dan dibaringkannya di dalam palungan 1 , karena tidak ada tempat bagi mereka di rumah penginapan.
******
AHADO PESAN NI AYAT ON TU HITA?:Secara tidak langsung Tuhan telah memerintahkan manusia untuk menghormati leluhurnya,bahwa sejarah silsilah itu juga perlu diketahui.Pada saat Jusuf dan Maria pulang ke tanah asal leluhurnya yaitu Daud,di waktu saat itulah Tuhan Allah memberikan kasih karunia dengan berkat yang sungguh luar biasa besarnya bagi umat manusia,atas kelahiran Yesus juru selamat.
******
Molo ro parenta sian Toga Sihombing,ingkon pasurathon dirina……,molo sian pinompar ni Borsak Jungjungan,lalap ma ra marsiberengan,humusor – husor huhut hao – hao,ahado?,nadia?tudia?ndang diantusi ho i,au dope,pamalo – malohon i.Laos mordong marsialus – alusan.Antong tapareahi ma nadenggani Amang Raja,Inang soripada,pinompar ni Borsak Jungjungan asa sada hita rap tolhas sahat ro di ginjang di tarombontai tai,unang be hita marsituganan,ingkon rap sude do hita mangalehon roha.Asa taruli hita di asi niroha dohot pasu – pasu na balga nanaeng si pasahaton ni Tuhan i di hita.
Mauliate.

PENULIS:DAPOT PARULIAN SILABAN

6 thoughts on “SELAMAT TAHUN BARU 2014

  1. Monang JP Silaban

    Horas
    Parjolo dohononku mauliate tuhamu saluhutna angka amonghu,inonghu,haha anggi nang pinaribot. Tung uli do rap sahundulan namarhaha angii nalaho pasauthon angka sinagkap niroha molo dibagas dame dohot lasniroha. Uli do molo tangkas parhundul dohot paradaton diangka namarhaha anggi, bahen na adong pandohonan sipaidua ni suhut nang sipaitolu nisuhut disada ulaon. Parhunduli nungnga une diririt angka ompungta sijolo tubu nalaho padengganhon angka ruhut-ruhutni adat di Bangsoi. Mamereng tuhita pomparan ni Toga Sihombing, molo Borsak Natolu tung tangkas do nasida manjou parhundulna sian Borsaki. Ia dihita gabe sian tonga-tonga, ahado mambahen sisongoni? Ingkonma nian natua-tua nadohot manontuhoni patolhashon aha do bahen gabe songoni. Molo tangkas taboto alani aha, lam boima tapatikkos nalaho pahundulhon tuturi sian Borsak. Dipiga ulaon sai tadok do hita pomparan ni Borsak Jungjungan alai molo martutur pintor lao dohita tu ompungta natolui, hape parhundulnape disundut palimahon do sian Borsak Jungjungan. Jadi ahu sahat sonari gabe sai mandok Silaban do bakkol dorohakku manjouhon pomparan Borsak Jungjungan hape dituturhu dang taretong ompui. Molo naeng tangkas parhundulna tapatikkosmai jala mardos niroha ma hita dibagasan dame nalaho pahothon hundulan tutur ni ompui ima BORSAK JUNGJUNGAN. maulaite

    Balas
  2. Bajongga Silaban, SE., ST., M.Si.

    PARTOGI (Parsadaan Pomparan Toga Sihombing (Silaban, Lumbantoruan, Nababan dan Hutasoit)) Medan.
    Pengurus PARTOGI Medan periode 2008-2010 natarpillit hatia ima amanta angka Marga Silaban
    Ketua Umum : Dr Ramlan Silaban MSi.
    Sektretaris III : Drs Sihol Silaban SPd.
    Penasehat antara lain Manumpak Silaban dohot Daulat Silaban
    pemandu acara (MC) St Drs Brisman Silaban MHum dan Drs Pantas Silaban MBA.

    Pertanyaan: hamu Amang nahundul dikepengurusan on dht na berdomisilih di Wilayah Medan.
    Heado Dipingkiri Hamu MARGA SILABAN = BORAK JUNGJUNGAN! jala heado hamu marsitaringot manang bercanda terutama Lagu MARS Borsak Jungjungan, misalnya anak na Tolu ima Datu Bira, Datu Mangambe, Datu Gulan? Jala hita (au) pe dang tarterterimai, alana anak ni BORSAK JUNGJUNGAN (sada) –> Op. RATUS , anak sada —> Ama Ratus, anak sada —> Op. Raja Diomaoma, anak na Tolu—> DATU BIRA, DATU MANGAMBE, DATU GULAN.
    Hape molo mangulahon ADAT/SUKA CITA dht Angka Ulaon Duka Cita, sai tadok dihita Punguan BORSAK JUNGJUNGAN: DATU BIRA, DATU MANGAMBE, DATU GULUAN. Jadi asa dapot na niluluan dapot na ni dioran di hangoluan on, ba tubangka be ma jo Roha dohot pingkiranta laho padengganhon asa unang sala tu NEXGENERATION (NG). Mauliate

    Balas
  3. Bajongga Silaban, SE., ST., M.Si.

    Kepada yang masih mengaku keturunan BORSAK JUNGJUNGAN SILABAN:

    (1) Padao hamu ma mohop ni roha sian mulai na di ate-ate, di ulu, di tangan, di pat, dln. Alana gabe muncul do ‘mohop’ na boi padungohon Raja Padoha. Jadi padao ma angka Hosom, Teal, Elat, Late.

    (2) Unang ma hamu marsisogo, marbadai tu angka dongan jolma, apalagi ma tu sisolhot, na marhaha maranggi martutur. Unang pola paihut-ihut angka hata uhum na manjujui asa marsitongkar, marsisogo, marbadai tu dongan jolma, apalagi ma tu angka natuatua. Molo dipatupa hamu do sisongon on gabe ro ma ‘mohop’ na boi mandungoi Raja Padoha.

    (3) Unang pola jonoki hamu jolma na ro tu portibi on mamboan podang, na so mambahen dame. Gabe ‘mohop’ do rohamu mamereng angka na masa i, na boi padungohon Raja Padoha.

    (4) Unang pola marpesbuk hamu di angka parpestaan na gabe dang diparsiajari hamu be habatakon. Sian pesbuk i adong do radiasi gelombang na boi marnginging di pinggol ni Raja Padoha, Gabe dungo ma anon ibana.

    Jadi Na opat on ma jolo, asa songon suhi ni ampang i. Pararat hamu ma angka na denggan na asing dibagasan rohamuna.

    Coba merenungkan sejenak bahwa BONAPASOGIT Land HUMBANG sama waktu berdirinya dengan tahun merdekanya Indonesia, namun sejak Indonesia merdeka, Kabupaten ini tidak pernah berjaya terlepas dari peta kemiskinan.

    —– I ma jolo tu si…. Horas ! ——–

    kata Raja Padoha = Gempa!! Alusna SUHUL……SUHUL……SUHUL. –> Suhul artinya gagang golok (parang/pedang).

    Balas
  4. Bajongga Silaban, SE., ST., M.Si.

    Selamat Tahun Baru 2014
    01 Jan 2014

    Tinggalkan Sebuah Komentar
    by Pengurus BORSAK JUNGJUNGAN – SILABAN

    Saudaraku,,,,HORAS,,,Syalom salam teriring doa kami Kita telah mendarat di landasan Pacu 2014 dgn PENERBANGAN akan dilanjutkan dgn NOMOR Penerbangan 01012014 dgn Tujuan yang sesuai dengan kehendak Tuhan yaitu KERAJAAN SORGA. Kita akan terbang TANPA KETINGGIAN HATI dan semua penumpang diwajibkan memakai SABUK IMAN dan menegakkan KURSI KASIH. Penerbangan ini bebas dari ASAP KEBENCIAN dan DENDAM perjalanan ini ditempuh selama 365 Hari. Mari kita bergandengan TANGAN sehati sejiwa membangun KASIH yang dari YESUS KRISTUS.Amin SELAMAT TAHUN BARU 01 Januari 2014.Mohon maaf Lahir dan Bathin dari Keluarga Bajongga Silaban/ Tianur br siahan & kel. (Sekjen PBJS-JABODETABEK)

    Balas
  5. Bajongga Silaban, SE., ST., M.Si.

    Horas ma dihita saluhutna.Marga Silaban
    Yang tertulis di perjanian Baru tentang Kelahiran Yesus. yaitu Lukas 2 : 1 – 7
    (1) Pada waktu itu Kaisar Agustus mengeluarkan suatu perintah, menyuruh mendaftarkan semua orang di seluruh dunia. (2) Inilah pendaftaran yang pertama kali diadakan sewaktu Kirenius menjadi wali negeri di Siria. (3) Maka pergilah semua orang mendaftarkan diri, masing-masing di kotanya sendiri. (4) Demikian juga Yusuf pergi dari kota Nazaret di Galilea ke Yudea, ke kota Daud yang bernama Betlehem, –karena ia berasal dari keluarga dan keturunan Daud– (5) supaya didaftarkan bersama-sama dengan Maria, tunangannya, yg sedang mengandung. (6) Ketika mereka di situ tibalah waktunya bagi Maria untuk bersalin, (7) dan ia melahirkan seorang anak laki-laki, anaknya yang sulung, lalu dibungkusnya dengan lampin dan dibaringkannya di dalam palungan, karena tidak ada tempat bagi mereka di rumah penginapan.

    Molo songoni, Tuhan Debata do pasahat baga-bagai tu Yoseph dan Maria ama dht ina ni napoerseai ima :
    (1) Hatiai adong sada raja ima namargoar Kaisar Agustus yg mempunyai kekuasaan diatas segala kekuasaan dgn mengedepankan kekuasaan (huaso) atas kekuatan pribadi dgn mengandalkan pengawal/siboto surat utk mengerjakan pekerjaan yg sangat luar biasa mencatatkan marga-marga didunia.
    Jwb.; Molo songoni perintah sian kesar i, ba SILABAN SEDUNIA pe ba ingkon peduli & Optimis

    ayat (2) dan (3) mengatakan berbondong-bondong mendaftarkan diri dikota dima dia berada dan bertempat tinggal.
    Jwb.: Dung ro barita hatiai intor di tanggapi do, hape hita MARGA SILABAN nungga adong be pasurathon dirina tgl 10-10-10 di huta Silaban Rura na ditoruni Dolok Margu.

    ayat (4, 5 , 6) didok anggo si Yoseph dht Maria laho tu huta kota Daud bernama Betlehem.
    Jwb.: Naeng opat taon nama partangiangan ni MARGA SILABAN naung dipamasa, anggoa MARGA SILABAN anak siangkangan TOGA SIHOMBING (Silaban, Nababan, Hutasoit, dan Lumban Toruan. Ketujuh keturunan tersebut secara terus-menerus menempati Tipang hingga saat ini dan pengaturan pembagian warisan sawah dan ladang diatur dengan musyawarah dan damai secara turun-temurun) ima namargoar HUTA TIPANG.
    (Tipang diyakini sebagai Bonapasogit dari Raja Sumba (yang digelar sebagai Sumba Napaduahon) yang merupakan salah satu anak dari Ompu Tuan Sorbadibanua yang delapan orang itu. Setelah menikahi Boru Pandan Nauli, yaitu putri dari Raja Lontung dari Negeri Sabulan, Raja Sumba berangkat menyisir ke arah Selatan dan membuka perkampungan disalah satu tempat yang kemudian dinamai Tipang).
    kalimat mandok “BONAPASOGIT” atau PERKAMPUNGAN”

    jadi ayat (7) didok lahir seorang laki-laki yang sulung.
    Jwb.: Anak Laki-laki dan Sulung, ido natar surat ditarombo ni nasa marga-marga batak sahat tusadarion. Hape BORSAK JUNGJUNGAN i ima “SILABAN” jala ondo anak siangkangan ni Toga Sihombing, hape anggita Borsak Sirumonggur – Lbntoruan, Borsak Mangatasi -Nababan dht Borsak Bimbingan – Hutasoit. Anggintaon pasurathon dirina tu buka pustaha ni Marga Batak mambuat NOMOR NI TAROMBO nasida sian BORSAK ido, Hape hita MARGA SILABAN boasa dang sian Borsak i mamabahen urutan nomor Sada hita di TAROMBO.
    BORSAK JUNGJUNGAN (SILABAN No. 1)—> Ompu RATUS No. 2)—-> Ama RATUS No.3) —–> Op. Raja Diomaoma No.4) —-> 1. DATU BIRA
    ——> 2. DATU MANGAMBE MANAGAMBIT
    ——-> 3 DATU GULUAN

    JADI INGKON BARANI DOAU MANDOK : 13 + 4 = 17 AU sian MARGA SILABAN.
    Mauliate

    Balas
    1. datumangambe02 Penulis Tulisan

      Mauliate di Amang @ Bajongga Silaban, SE., ST., M.Si.Songon pandapotmi do Amang nasoharu tangkas dope di ulahon marga Silaban,adong do nadeba mandok “ai aha do nasai pinatupa mu,nga tangkas Marga Silaban patupa sada niroha di partangiangan tgl 10 – 10 – 2010 jala marulaon nabadia do disi,sude Pendeta marga Silaban patupahon melayani marulaon nabadia “dang sai hataan be naung ditotophon angka Natua – tua.
      alai molo pandapothu,dison do naso dapot diantusi hita marga Silaban,maol ditanda dirina,ndang dapot dilapati aha do arti ni naung di ulahon i.Hatoranganna : Ala mardos niroha ma Marga Silaban rap marulaon nabadia di partangiangan i,tontu marjanji do nasida ingkon dipaias do dirina asa unang adong nasolot diate – ate,nagompang dipusu – pusu maradophon namarhaha – maranggi,jala diboan do goar na balga ni oppui Borsak Jungjungan.Nagabe sungkun – sungkun dihita”boha, nungnga be di ulahon pinompar ni Borsak Jungjungan i tohonan namarulaon nabadia i ?.Manang na torushonontado mar mihim – mihim dibagasan rohantabe,sai martangiang hita tadok pinompar ni Borsak Jungjungan, hape di hadirionta sandiri dng parsidohot nasida ( Borsak Jungjungan,anakna,pahompuna sahat ro diopat sundut ) taparsoada do di nomor ni tarombonta.
      Antong,mauliate ma tadok tu Debata,di tatap jala ditangihon do tangiang Pangidoantai,ido dibahen nagabe timbul angka pernyataan on,ima na berbentuk : protes,sanggahan dohot anjuran songon na tarsurat di ginjang i laho manungguli,manghincati roha ni pinompar ni Borsak Jungjungan asa si sada roha padimposhon tarombona,asa unang adong be nabuni,gabe dapot ma parrohaon : na ias soada mara,tiur sohaliapan,tio songon aek mual di angka namarhaha – maranggi,Sahata tu dolok sahata tu toruan,marsiamin – aminan songon lampak ni gaol.
      *Di dok na debanari muse sian hita marga Silaban : “Naung ditonahon angka Ompunta naparjoloi do songon na taulahon nuaeng”,alus na :toho doi,mauliate ma naung di patupa nasida angka nauli i.alai Ditangiang kon angka Ompunta do,asa marbisuk angka pinomparna,ditambai hamaloon.jadi molope tahatai on,nalaho pasingkophon naung di patupa angka ompunta naparjoloi do hita,asa gabe boi ihuthononta sesuai tu perkembangan jaman asa tontong boi marsada su de pinompar ni Borsak Jungjungan i.
      Mauliate.

      Balas

Terimakasih,komentar anda tampil setelah mendapatkan persetujuan dari admin.